Правни оквир

Предшколско и основно образовање

Општи циљеви образовања проистичу из општеприхваћених, универзалних вриједности демократског друштва, те властитих вриједносних сустава утемељених на посебностима нациналног, повијесног, културног и вјерског насљеђа народа и националних мањина које живе у Босни и Херцеговини.

Сврха одгоја и образовања у савременом друштву је потицање и остваривање повољних прилика за развој људског бића тијеком читавог живота, а чији је смисао цјеловито особно судјеловање у интелектуалном, осјећајном, тјелесном, моралном и духовном дјеловању које упућује појединца на остваривање високе квалитете живота.

Образовање такођер има сврху да кроз оптимални тјелесни, морални и друштвени развој појединца, сукладно његовим могућностима и способностима допринесе стварању друштва утемељеног на владивини закона и поштовању људских права, те допринесе његовом развоју и осигурању бољег животног стандарда.

Пододјел за предшколско и основно образовање одговоран је да предшколско образовање усклађује са научним достигнућима која осигуравају најмлађој популацији увјете за оптималан тјелесни, интелектуални, емоционални и социјални развој.

Одговорно је за одгој и основно образовање ученика нормалног физичког и психичког развоја и ученика са сметњама у психичком и/или физичком развоју, основно музичко образовање и додатно образовање посебно надарених ученика.

Припрема ученике основних школа за даљње стручно и опће образовање, проводи политику и извршавање закона, других прописа и опћих аката.

 

Средње образовање

У систему средњег образовања реализују се стручни програми и програми за стицање општих знања потребних за опитмалан интелектуални, физички, морални и друштвени развој појединца, у складу са његовим могућностима и способностима којима може да допринесе стварању друштва заснованог на владавини закона и поштивању људских права те допринесе његовом економском развоју који ће осигурати бољи животни стандард и здравију животну средину за све њене грађане.

Општи циљеви образовања засновани су на општеприхваћеним универзалним вриједностима демократског друштва, те властитим вриједностима система засновним на специфичностима националне, историјске, културне и вјерске традиције народа и националних мањина које живе у БиХ и Брчко Дистрикту. Стицањем овог нивоа образовања омогућава се даље образовање и школовање или укључивање у рад свим ученицима под једнаким условима уз поштивање људских права и основних слобода са једнаким могућностима избора занимања и укључивања у европске образовне системе у којима се подстиче цјеложивотно учење, економски развој и укључивање у европске интеграције.

 

Високо образовање и наука

Високо образовање и наука

 

Људски ресурси и запошљавање

  • Остварује неопходне контакте са свим школама и предшколским установама Брчко дистрикта као и са осталим Одјељењима Владе, како би обезбједили координацију у процесу управљања људским ресурсима и процесом запошљавања.
  • Води укупне процесе кадровске политике и сугерише шефу Одјељења потребне процедуре за управљање овим процесима.
  • Развија процедуре запошљавања, одговара на захтјеве за попуну радних мјеста у Одјељењу, расписује конкурсе и врши пријем пријава на конкурс, утврђује могућности интерног распоређивања и запошљавања, стара се о процесу отворене конкуренције и утврђивања услова за пријем у службу, припрема уговоре и рјешења којим се регулишу радно-правни односи службеника.
  • Врши успостављање и вођење евиденције и регистра запослених, радних мјеста и друге евиденције значајне за процес управљања људским ресурсима и омогућава увид у исте у складу са Законом о слободи приступа информацијама.
  • Води потребне евиденције о правима запослених (плате, различите накнаде, кориштење годишњег одмора, боловање, стипендирање). Води активности у вези рада ауто школа и Комисије за полагање возачких испита.
  • Помаже у доношењу планова рада дефектолога основних и средњих школа.

 

Заједнички послови образовања

У Пододјељењу за заједничке послове Одјељења за образовање врше се сљедећи послови који се односе на:

  • Рјешавање питања економско-финансијске природе из дјелокруга рада Одјељења,
  • Планско-аналитичке и оперативне послове за све организационе дијелове Одјељења,
  • Координацију активности планирања и реализације оперативног и капиталног буџета Одјељења у сарадњи с образовним институцијама,
  • Провођење јавних набавки роба, пружања услуга и извођења радова за потребе Одјељења и образовних институција,
  • анализу ревизије финансијског пословања Одјељења и предлагање мјера за отклањање недостатака и имплементацију препорука по ревизорским извјештајима,
  • Остала питања економско-финансијске природе,
  • Координцију рада Пододјељења са шефовима других пододјељења у Одјељењу за образовање и с другим одјељењима и институцијама,
  • Обављање других послове из надлежности овог пододјељења одређених законима и другим прописима.

Педагошка институција

  • Организује и врши стручно-педагошки надзор у школама, планира стручно усавршавањ и оцјењивање наставног особља.
  • Обавља савјетодавно-инструктивни рад са наставницима и стручним сарадницима. Израђује приједлог наставних планова и програма за васпитно-образовне институције и прати њихову проведбу, а по потреби предлаже њихову измјену и допуну.
  • Предлаже стандарде и нормативе простора, опреме и наставних средстава.
  • Предлаже уџбенике који ће се користити у васпитно-образовном процесу.
  • Утврђује методологију и годишњи програм рада педагошке институције.
  • Прати резултате рада наставника, стручних сарадника и сарадника у настави и организује и прати провођење стручног оцјењивања.
  • Доноси приједлог програма стручног усавршавања наставника и стручних сарадника.
  • Утврђује стандарде ученичких постигнуће за поједине нивое образовања и поједина занимања.
  • Координира сарадњу школе и породице, вијећа родитеља, ради на изграђивању партнерских односа. Израђује брошуре, организује семинаре едукативно - информативног карактера.
  • Израђује информације извјештаје, информације и анализе за потребе Одјељења за образовање.
  • Предлаже стручне часописе и стручну литературу за наставнике.
  • Помаже увођењу приправника у васпитно-образовни процес.
  • Предлаже и координира мјере и активности у основним и средњим школама у раду са дјецом са посебним потребама.
  • Предлаже стратегију развоја школства у Брчко дистрикту.
  • Ствара базу података у циљу евалуације образовног процеса.
  • Припрема, проводи стручно усавршавању и цертификацију наставника у основним и средњим школама.
  • Врши израду програма образовања одраслих.
  • Ангажовање у реализацији стручних испита за наставнике.
  • Помаже у доношењ планова рада дефектолога и педагога основних и средњих школа.