Правни оквир
Предшколско и основно образовање
Општи циљеви образовања проистичу из општеприхваћених, универзалних вриједности демократског друштва, те властитих вриједносних сустава утемељених на посебностима нациналног, повијесног, културног и вјерског насљеђа народа и националних мањина које живе у Босни и Херцеговини.
Сврха одгоја и образовања у савременом друштву је потицање и остваривање повољних прилика за развој људског бића тијеком читавог живота, а чији је смисао цјеловито особно судјеловање у интелектуалном, осјећајном, тјелесном, моралном и духовном дјеловању које упућује појединца на остваривање високе квалитете живота.
Образовање такођер има сврху да кроз оптимални тјелесни, морални и друштвени развој појединца, сукладно његовим могућностима и способностима допринесе стварању друштва утемељеног на владивини закона и поштовању људских права, те допринесе његовом развоју и осигурању бољег животног стандарда.
Пододјел за предшколско и основно образовање одговоран је да предшколско образовање усклађује са научним достигнућима која осигуравају најмлађој популацији увјете за оптималан тјелесни, интелектуални, емоционални и социјални развој.
Одговорно је за одгој и основно образовање ученика нормалног физичког и психичког развоја и ученика са сметњама у психичком и/или физичком развоју, основно музичко образовање и додатно образовање посебно надарених ученика.
Припрема ученике основних школа за даљње стручно и опће образовање, проводи политику и извршавање закона, других прописа и опћих аката.
Средње образовање
У систему средњег образовања реализују се стручни програми и програми за стицање општих знања потребних за опитмалан интелектуални, физички, морални и друштвени развој појединца, у складу са његовим могућностима и способностима којима може да допринесе стварању друштва заснованог на владавини закона и поштивању људских права те допринесе његовом економском развоју који ће осигурати бољи животни стандард и здравију животну средину за све њене грађане.
Општи циљеви образовања засновани су на општеприхваћеним универзалним вриједностима демократског друштва, те властитим вриједностима система засновним на специфичностима националне, историјске, културне и вјерске традиције народа и националних мањина које живе у БиХ и Брчко Дистрикту. Стицањем овог нивоа образовања омогућава се даље образовање и школовање или укључивање у рад свим ученицима под једнаким условима уз поштивање људских права и основних слобода са једнаким могућностима избора занимања и укључивања у европске образовне системе у којима се подстиче цјеложивотно учење, економски развој и укључивање у европске интеграције.
Високо образовање и наука
Високо образовање и наука
Људски ресурси и запошљавање
- Остварује неопходне контакте са свим школама и предшколским установама Брчко дистрикта као и са осталим Одјељењима Владе, како би обезбједили координацију у процесу управљања људским ресурсима и процесом запошљавања.
- Води укупне процесе кадровске политике и сугерише шефу Одјељења потребне процедуре за управљање овим процесима.
- Развија процедуре запошљавања, одговара на захтјеве за попуну радних мјеста у Одјељењу, расписује конкурсе и врши пријем пријава на конкурс, утврђује могућности интерног распоређивања и запошљавања, стара се о процесу отворене конкуренције и утврђивања услова за пријем у службу, припрема уговоре и рјешења којим се регулишу радно-правни односи службеника.
- Врши успостављање и вођење евиденције и регистра запослених, радних мјеста и друге евиденције значајне за процес управљања људским ресурсима и омогућава увид у исте у складу са Законом о слободи приступа информацијама.
- Води потребне евиденције о правима запослених (плате, различите накнаде, кориштење годишњег одмора, боловање, стипендирање). Води активности у вези рада ауто школа и Комисије за полагање возачких испита.
- Помаже у доношењу планова рада дефектолога основних и средњих школа.
Заједнички послови образовања
У Пододјељењу за заједничке послове Одјељења за образовање врше се сљедећи послови који се односе на:
- Рјешавање питања економско-финансијске природе из дјелокруга рада Одјељења,
- Планско-аналитичке и оперативне послове за све организационе дијелове Одјељења,
- Координацију активности планирања и реализације оперативног и капиталног буџета Одјељења у сарадњи с образовним институцијама,
- Провођење јавних набавки роба, пружања услуга и извођења радова за потребе Одјељења и образовних институција,
- анализу ревизије финансијског пословања Одјељења и предлагање мјера за отклањање недостатака и имплементацију препорука по ревизорским извјештајима,
- Остала питања економско-финансијске природе,
- Координцију рада Пододјељења са шефовима других пододјељења у Одјељењу за образовање и с другим одјељењима и институцијама,
- Обављање других послове из надлежности овог пододјељења одређених законима и другим прописима.
Педагошка институција
- Организује и врши стручно-педагошки надзор у школама, планира стручно усавршавањ и оцјењивање наставног особља.
- Обавља савјетодавно-инструктивни рад са наставницима и стручним сарадницима. Израђује приједлог наставних планова и програма за васпитно-образовне институције и прати њихову проведбу, а по потреби предлаже њихову измјену и допуну.
- Предлаже стандарде и нормативе простора, опреме и наставних средстава.
- Предлаже уџбенике који ће се користити у васпитно-образовном процесу.
- Утврђује методологију и годишњи програм рада педагошке институције.
- Прати резултате рада наставника, стручних сарадника и сарадника у настави и организује и прати провођење стручног оцјењивања.
- Доноси приједлог програма стручног усавршавања наставника и стручних сарадника.
- Утврђује стандарде ученичких постигнуће за поједине нивое образовања и поједина занимања.
- Координира сарадњу школе и породице, вијећа родитеља, ради на изграђивању партнерских односа. Израђује брошуре, организује семинаре едукативно - информативног карактера.
- Израђује информације извјештаје, информације и анализе за потребе Одјељења за образовање.
- Предлаже стручне часописе и стручну литературу за наставнике.
- Помаже увођењу приправника у васпитно-образовни процес.
- Предлаже и координира мјере и активности у основним и средњим школама у раду са дјецом са посебним потребама.
- Предлаже стратегију развоја школства у Брчко дистрикту.
- Ствара базу података у циљу евалуације образовног процеса.
- Припрема, проводи стручно усавршавању и цертификацију наставника у основним и средњим школама.
- Врши израду програма образовања одраслих.
- Ангажовање у реализацији стручних испита за наставнике.
- Помаже у доношењ планова рада дефектолога и педагога основних и средњих школа.