Представљени резултати ПИСА тестирања запосленицима основних и средњих школа
13.2.2020. Представници Агенције за предшколско, основно и средње образовање (АПОСО) БиХ на позив Одјељења за образовање Брчко дистрикта БиХ одржали су данас запосленицима брчанских основних и средњих школа у Дому културе у Брчком презентацију резултата ПИСА тестирања као и препорука произашлих из поменутог тестирања, у коме су учествовали и ученици Брчко дистрикта БиХ.
13.2.2020.
Џенета Џумхур, из Агенције за предшколско, основно и средње образовање БиХ и ПИСА координатор за БиХ, појаснила је да је ПИСА тестирање програм Организације за економску сарадњу и развој (OECD) којим се тестира читалачка, математичка и научна писменост петнаестогодишњака. Према њеним ријечима ово тестирање се одвија сваке три године, а БиХ је први пут била дио истраживања 2018. године на узорку од око 6.500 ђака те ће ови резултати бити представљени у Брчком.
„Резултати су такви да су ученици у све три области постигли постигнућа испод OECD просјека па, ако упоредимо са регијом, БиХ има лошија постигнућа. У просјеку ученици су три године заостатка у школовању у односу на просјечног ученика OECD земље. Припремљене су препоруке и очекује се да сваки дио БиХ на територији гдје се управља образовањем ове препоруке и примјени с циљем побољшања квалитета образовања. Ријеч је о дугорочним и стратешким препорукама за доносиоце одлука али и краткорочним које се могу почети одмах примјењивати“, закључила је Џумхур.
Сенад Османовић, шеф Одјељења за образовање Владе Брчко дистрикта БиХ, рекао је да је ово прилика да директори, наставници и стручни сарадници брчанских школа из прве руке чују презентацију, односно да се упознају са свим спорним стварима које се евентуално не раде на прави начин и проблемима у наставном плану и програму како би резултати у наредном периоду били далеко бољи. Иако резултати из цјелокупне државе нису најсјајнији, Османовић је истакао да конкретно за Дистрикт нису рађена посебна тестирања те да је, упркос резултатима, чињеница да ђаци из Брчког који иду на међуградска и регионална такмичења постижу запажене резултате. „Циљ нам је ипак пратити и регион и наше ђаке што квалитетније образовати“, закључио је Османовић.